logotype
image1 image2 image3

Aktualności

 

25.11.2016 r.

W formularzu szczegółowego budżetu mikroprojektu poprawiono opis w rozdziale 4.7 w języku polskim na "Usługi związane z organizacją i realizacją imprez lub spotkań"

24.11.2016 r.

Szanowni Państwo,
poniżej zamieszczono zaktualizowaną wersję Wytycznych dla Wnioskodawcy Funduszu Mikroprojektów w Euroregionie Glacensis wraz załącznikami. 

W ramach aktualizacji dookreślono sformułowania i ujednolicono te, które się powtarzają. Doprecyzowano wymagania dotyczące wskaźników produktów oraz rezultatu. Doprecyzowano zasady odwołań,  trwałości, rodzaju i opisu składanych załączników, wymagań składania wniosków projektowych oraz sposobu przeprowadzenia kontroli kwalifikowalności. Uzupełniono rozdział dotyczący pomocy publicznej.   W zakresie mikroprojektów typu B i C pojawił się dodatkowy obowiązek tłumaczenia na język partnera pola w Zakładce „Opis projektu” - „Jakie działania będą realizowane w projekcie?”.

Zmianie uległy również formularze części załączników.

Zmienione wytyczne w wersji z opcją zmian oraz z ujednoliconą wersją wraz z załącznikami zamieszczono poniżej.
Poniżej również opis dotyczący obowiązkowych wersji językowych dla projektów typu B i C.

Proszę również o uwzględnienie  wskazówek dotyczących wypełniania szczegółowego budżetu mikroprojektu.

Jednocześnie przypominamy, że wniosek projektowy wypełniany jest w systemie monitorującej MS2014+. System monitorujący dostępny jest pod adresem https://mseu.mssf.cz, gdzie należy w pierwszej kolejności założyć sobie konto. Nie składa się wersji drukowanej – złożenie wniosku projektowego następuje poprzez podpis elektroniczny.

Obowiązujące wytyczne dla Wnioskodawcy FM w Euroregionie Glacensis z opcją zmian >>>

Obowiązujące wytyczne dla Wnioskodawcy FM w Euroregionie Glacensis - wersja ujednolicona >>>

Załączniki do zaktualizowanych wytycznych FM w Euroregionie Glacensis >>>>

Informacja dotyczącą obowiązkowych wersji językowych dla projektów typu B i C >>>

Wskaźniki rezultatu i produktu dla projektu >>>

 

08.11.2016 r.

Poniżej zamieszczono prezentację ze szkolenia dla Wnioskodawców, które odbyło się w Kłodzku 3 listopada 2016 r.

Prezentacja do pobrania >>>

03.11.2016 r. 

Szanowni Państwo!

Poniżej zamieszczamy zaktualizowany wzór szczegółowego budżetu mikroprojektu. Szczegółowy budżet mikroprojektu stanowi obowiązkowy załącznik do wniosku projektowego w ramach Funduszu Mikroprojektów w Euroregionie Glacensis. Budżet należy załączyć w Excelu w formacie xls.

Wzór szczegółowego budżetu mikroprojektu do pobrania >>>

 

Szanowni Państwo,

przypominamy, iż z dniem 16 lipca 2016 r. rozpoczął się II nabór (rozdanie) Funduszu Mikroprojektów w Euroregionie Glacensis Program Współpracy Transgranicznej Interreg V-A Republika Czeska – Polska. W ramach II naboru  można składać wnioski o dofinansowanie mikroprojektów w ramach Osi Priorytetowej 2 oraz Osi Priorytetowej 4 tylko przez nowych kwalifikowalnych wnioskodawców na podstawie dokumentacji FM.


Termin składania wniosków projektowych upływa 30.11.2016 r.


Nowy wnioskodawca to taki wnioskodawca, który do tej pory nie rozliczył (merytorycznie i finansowo) żadnego mikroprojektu w ramach POWT RCz-RP. Za mikroprojekt realizowany przez nowego wnioskodawcę uznaje się pierwszy wniosek o dofinansowanie złożony przez niego na i zatwierdzony przez EKS. W przypadku złożenia kilku mikroprojektów na to samo posiedzenie EKS wszystkie są uznawane za złożone przez nowego wnioskodawcę.  Za mikroprojekty nowego wnioskodawcy uznaje się także te, które będą składane przez instytucje realizujące już mikroprojekty w POWT RCz-RP, a które będą realizowane przez podmioty (bez osobowości prawnej) nie korzystające do tej pory z FM POWT.
W przypadku mikroprojektów typu A dopuszczalne jest, aby kryterium nowego wnioskodawcy spełniał minimum jeden z Partnerów projektu – nie ma znaczenia czy jest to Partner Wiodący czy Partner projektu.   

Zmianie uległ również zał. Nr 12 do Wytycznych Wnioskodawcy – szczegółowy budżet mikroprojektu.  Podstawową zmianą jest brak 3 podstawowych działań tj. 0 – przygotowanie, 1 – Zarządzanie, 2 – Promocja. Wnioskodawca musi przyporządkować wydatki do minimum jednego działania kluczowego – nazwa tego działania jest w gestii Wnioskodawcy. Może to być np. Konferencja jeżeli przedmiotem mikroprojektu jest zorganizowanie konferencji. W przypadku mikroprojektów typu A dopuszczalne są wydatki na przygotowanie mikroprojektu do wysokości 1% kosztów kwalifikowalnych. Wszystkie wydatki muszą być przypisane do działania kluczowego.
W odróżnieniu od dużych projektów nie jest to kwota ryczałtowa (rozliczana będzie metodą kosztów rzeczywistych) i należy ja przyporządkować do rozdziału 7.1 . Uwaga nie wpisujemy już kwoty w prawym górnym roku – pole to zostanie wypełnione automatycznie po wybraniu w kolumnie  Kod x – 7 oraz w kolumnie Kod x.y. – 7.1 Wydatki na przygotowanie wniosku projektowego. W przypadku mikroprojektów typu B i C koszty przygotowawcze nie są kwalifikowalne.
W szczegółowym budżecie w zakładce Całość uzupełniamy pole Název VP / Nazwa PW - w przypadku mikroprojektów typu B i C -  oraz dodatkową w zależności od ilości parterów pole Název partnera / Nazwa partnera w przypadku mikroprojektów typu A   (nazwy te automatycznie zostaną  przeniesione do pozostałych zakładek). Należy również uzupełnić nazwę mikroprojektu oraz datę sporządzenia.  Po wpisaniu wszystkich pozycji należy również wpisać w kolumnie EFRR wartość dofinansowania zgodnie ze źródłami finansowania (pole to nie jest uzupełniane automatycznie).